Od kwietnia 2012 r. istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się ma możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
Zamiar skorzystania z pomocy należy zgłosić w urzędzie najpóźniej na 3 dni robocze przed dniem zamierzonego załatwienia sprawy telefonicznie pod nr tel. 17 8535210 lub mailowo na adres: sekretariatusrze@stat.gov.pl
Urząd zapewni obsługę osoby niepełnosprawnej w wyznaczonym przez nią terminie, a jeżeli nie będzie to możliwe wyznaczy inny możliwy termin.
Korzystanie z pomocy tłumacza w urzędzie jest bezpłatne tylko dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).